Trainingsbegeleiding - 185 Coaching Center

Trainingsbegeleiding

The coach shows you the door but you have to open it yourself.

Trainingsbegeleiding

Op zoek naar een nieuwe sportieve uitdaging?

185 begeleidt zowel professionele atleten als (beginnende) recreanten die hun sportprestaties willen verbeteren én dat op een verantwoorde manier willen doen. Transparantie, schema’s op maat en frequente feedback kenmerken onze werkwijze.

Hoe 185 je doel helpt behalen:

Lactaattest

Om voor jou het ideale schema op te stellen, bepalen we eerst je huidige conditie. Die wordt bepaald aan de hand van een lactaattest (specifieke informatie hierover vind je bij Lactaattesten). Op basis daarvan krijgen we inzicht in je vormpeil en kunnen we verantwoorde schema’s opstellen.

Individuele trainingsschema's

Met onze professionele en op maat gemaakte trainingsschema’s werk je gericht naar je doelen toe. We kijken niet enkel naar je conditie en fysieke mogelijkheden, maar houden ook rekening met je werk- of school- en gezinsleven. We zijn steeds bereikbaar als je met vragen zit, advies wenst of iets wil bespreken. Met ruimte voor dialoog werken we dan ook als team naar jouw persoonlijke fit- en gezondheidsdoelen.

Software platform

Om een vlotte communicatie tussen atleet en coach te garanderen, werken we met het online softwareprogramma IQO2. Bij het uploaden van je trainingen kunnen onze coaches zo jouw prestaties op de voet volgen en je steeds van feedback voorzien.

Personal Coaching

Sporter en niet-sporter

Wil je afvallen, sterker worden of in conditie blijven na een blessure? Op momenten die jou het best passen, kan je in een leuke omgeving sporten onder begeleiding van onze kinesist!

185 heeft ervaring met zowel (top-)sporters als niet-sporters. We bespreken jouw doelen en ma-ken een screening van het lichaam, zodat we verantwoorde keuzes maken in het opstellen van jouw persoonlijk oefeningenschema.

Dankzij de juiste combinatie van stabilisatie-, kracht- en coördinatie-oefeningen spreek je verschillende spiergroepen aan, versterk je de zogenaamde weak links (zwakkere spieren en gewrichten) en verklein je het risico op blessures.

Onder het motto van 185 #letswork4it houden we je gemotiveerd en streven we samen naar datgene wat je wil bereiken!